Informasjon om angrerett.

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. 

Du kan laste ned angreskjema her, eller sende en e-post til service@norskombruk.no

Dersom du angrer på et kjøp, er det viktig å merke seg at kunden ikke får refundert opprinnelige fraktkostnad og må selv dekke fraktkostnadene ved retur. Norsk Ombruk kan bistå med å organisere frakten, men kostnaden vil bli belastet kunden. Alternativt kan kunden returnere produktet personlig til vår adresse: Gryteveien 339, 3160 Stokke.

Vi anbefaler å ta godt vare på originalemballasjen hvis man ønsker å returnere varen.

Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven:
Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering enn er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24).

Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen eller mottatt datafiler på egen server, eller der lisenskode/-informasjon er gjort tilgjengelig.(jf. Ang Angreretten § 22, punkt g og n)

Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt.(jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake. (jf. Ang Angreretten § 25)

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jf. Ang Angreretten § 25).

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet..(jf Angrerettloven § 1).
Aktiv handling

Det forplikter en aktiv handling* fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter, iht. angrerettloven (* ref. 14 dagers fristen nevnt i angrerettloven § 11).

Hvordan angrer jeg før ordren er sendt fra vårt lager?
Ta kontakt med vårt kundesenter og be om at hele ordren slettes, eller send en e-post til service@norskombruk.no. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet har du angret.

Hvordan angrer jeg før ordren er hentet på utleveringsstedet?
Ta kontakt med vårt kundesenter eller send en epost til service@norskombruk.no for å få registrert en angrerett. Du behøver ikke å foreta deg noe mot utleveringsstedet. Når ordren kommer tilbake til oss vil den bli kreditert i sin helhet.

Hvordan angrer jeg etter ordren er hentet?
Du kan angre på kjøpet på 2 forskjellige metoder.

  • Du kan skrive ut ferdigutfylt angrerett skjema som du finner her og returnere til oppgitt adresse.
  • Du kan ta kontakt med vårt kundesenter på service@norskombruk.no for å få registrert din angrerett retur.


** Betalingsmåte og tilbakebetaling

  • Kontant ved henting - Overføres til ønsket bankkontonr.
  • MasterCard & VISA - Tilbakeføres til kontokortholders konto
  • Klarna faktura - Krediteringen utstedes til Klarna
  • Gavekort - Gavekortet krediteres. Verdien tilbakeføres til opprinnelig gavekort
  • Betalingsutsettelse - Krediteres kunde sin reskontro

Beløpet vil tilbakeføres på oppgitt kontonummer inntil 10 virkedager etter at angrefrist er meldt inn.

Passiv handling
Dersom du ikke henter ordren og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven § 11 og § 13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Når ordren kommer tilbake som uavhentet vil den bli kreditert i sin helhet og varene lagt tilbake på lager. Vi vil sende egen faktura pålydende porto to veier, pluss uavhentet gebyr pålydende kr. 550, for å dekke våre håndteringskostnader.

Nyhetsbrev

Ved å abonnere, vil du motta eksklusive tilbud og de siste nyhetene om våre bærekraftige produkter rett i innboksen din!